Pantang lepas deliver baby

/
0 Comments
Tertarik to talk about this since ramai yang di sekeliling i yang beranak tahun ni. I jer belum lagi peeps.huuahuahu.same questions akan menerpa i "bila lagi nih? bf ada tak ni?ke u memilih?" oit i stand my correct here kalau dah Allah katakan belum rezeki i lagi belum lah dpt kahwin lagi.

Without further do, PANTANG selepas bersalin bermaksud ibuk ibuk  ditegah daripada melakukan sebarangan hal mengikut kehendaknya atau buat kerja kerja rumah.

Selepas bersalin banyak yang kita kena ambil kira iaitu dari pelbagai aspek tidak kira  gaya pemakanan, gaya hidup, pemakaian dan sebagainye. Jadi antara perkara perkara biasa yang dilakukan oleh ibuk ibuk ini adalah seperti tertera di bawah, taklah lengkap mana tapi from my reading what i could share here as following:

1)after 7 days baru boleh bergerak.Pantang ni selama 44 hari biasanya

2)kena pakai stocking untuk panaskan badan senantiasa

3)kat dahi lumur ubat untuk keluarkan angin yang berada dalam badan

4)bertungku ini supaya rahim kecut dan darah beku akan keluar. perbetulkan memana urat yang bengkak ketika proses bersalin. Malahan mengelakan rahim dari jatuh

5)makan ubat tok bidan bagi

6)makan jamu untuk hangatkan badan dan dapat membekalkan tenaga. Adalah di larang mengambil makanan yg bersifat sejuk, berminyak dan ais pls avoid it. Nanti perut kembang xley kempis kembali. From jamu juga juga kita mampu mengeluarkan toksin dari badan

7)urut mengurut ini supaya membetulkan urat tegang,melancarkan perjalan darah, membentukan badan, menaikan rahim kita semula

8)ada juga yang masih mengamalkan pemakaian bekung ketika pantang. Jangan risau nak cari bekung bcoz nowadays banyak kedai yang menjualnya for us to use it.

Bagi yang tak kahwin cepat cepat lah anda merancang nyer supaya anda dapat experience BerPantang seprti ibuk ibuk yang dimaksudkan seperti di atas.


You may also like

No comments:

my photo

my photo





SAYA SNAP

SAYA SNAP
i think you are pretty special

468x60


SAYA LABELS


SAYA SHOUT

Powered by Blogger.

SALWANI ISKA @ FSI

SEARCH THIS BLOG